Fuji America Corporation

Sarasota, FL, 14 april 2021

Fuji America Corporation och dess partner, Phoenix Business, Inc. (Phoenix) är glada att kunna tillkännage slutförandet av ett nästan årslångt projekt för att implementera SAPs Cloud Enterprise Resource Planning (ERP) System, Business ByDesign, som tar ett stort steg framåt inom mjukvara as a Service (SaaS)-teknik.

Moderbolaget Fuji Corporation är en global tillverkare av toppmoderna system, och SAP Business ByDesign förväntas förbättra organisationens helhetsprocesser, från beställning till kundleverans.

I ett pressmeddelande krediterade Tom Zabkiewicz, Executive Vice President för Fuji, Phoenix-teamet för att ha utvecklat en realistisk övergångsplan och framgångsrikt slutfört projektet förra året. Projektet markerade en milstolpe i Fuji Americas moderniseringsinitiativ och var ett strategiskt drag som de insåg att de behövde göra för att ge sina slutanvändare bättre stöd.

Tom Zabkiewicz said of the project: “The limited capabilities of our legacy system yielded serious limitations in our ability to grow in technology with our customers. This new system, SAP Business ByDesign, has not only streamlined our customer service efficiencies, allowing us to be recognized as a progressive supplier, but has also offered us the ability to better govern our operations from the initial Sale, through the logistics, and ultimately the revenue recognition processes.”

Hanif Sarangi, president för Phoenix citerades för att säga "Phoenix-teamet är stolta över att ha kunnat tjäna Fuji America Corporation så framgångsrikt i deras strategiska uppdrag att modernisera sitt affärssystem. Fuji America har länge varit en teknikledare, det känns fantastiskt att ha kunnat vara en del av deras progressiva övergång till SaaS.”

Ny forskning har visat att 2021 kommer 73% av organisationer att använda alla eller mestadels SaaS-lösningar. Nästan 85% av små företag har redan investerat i SaaS-alternativ

93% av CIO:er indikerar att de redan använder eller planerar att använda SaaS-lösningar.

Tillväxten av SaaS-teknik har krediterats för den betydande tillgängligheten av användbara molnprodukter inom IT-marknadssegmentet för företag.

Phoenix Business Consulting grundades 1998 och är ett SAP Gold Partner-konsultföretag som tillhandahåller implementering, utbildning, produktionsstöd och granskningstjänster för SAP:s Enterprise Resource Planning (ERP)-plattformar.

Om SAP:

SAP är marknadsledare inom företagsapplikationsprogramvara, och hjälper företag av alla storlekar och i alla branscher att driva sitt bästa: 77% av världens transaktionsintäkter rör ett SAP-system. Deras maskininlärning, Internet of Things (IoT) och avancerade analystekniker hjälper till att förvandla kunders företag till intelligenta företag. Deras kompletta svit av applikationer och tjänster gör det möjligt för deras kunder att arbeta lönsamt, anpassa sig kontinuerligt och göra skillnad.

sv_SESvenska