Förmåga att planera och integrera till externa system snabbare ge avkastning på investeringen

Sarasota, FL, 15 april 2021

Phoenix Business, Inc. (Phoenix) är stolta över att meddela att de har samarbetat med New Directions Behavioral Health för att implementera SAPs Cloud Enterprise Resource Planning (ERP) System, SAP Business ByDesign och SAP Analytics Cloud for Planning, vilket tar ett steg framåt i SaaS-teknik.

New Directions hade använt Microsoft Dynamics SL, ett äldre lokalt klientserversystem. Detta system var svårt att integrera med nyare molnlösningar och många processer måste fortfarande hanteras manuellt genom Excel. Det kunde inte heller tillhandahålla prognoser, budgetering eller realtidsrapportering.

New Directions utvärderade fem potentiella lösningar, inklusive Dynamics 365, NetSuite och Work Day. Efter omfattande analys av lösningar beslutades det slutligen att SAP Business ByDesign & SAP Analytics Cloud for Planning erbjöd den bästa helhetslösningen och att Phoenix Business, Inc. var rätt partner för att leverera och stödja lösningen.

SAP Business ByDesign ERP och SAP Analytics Cloud for Planning gav New Directions en plattform för att möta deras viktigaste krav: GL, AP, AR, Fasta tillgångar, Realtidsanalys, Prognos och Budgetering. Dessutom tillät ERP:s öppna arkitektur dem att enkelt integrera andra interna system.

Tillväxten av SaaS-teknik har krediterats för den betydande tillgängligheten av användbara molnprodukter inom IT-marknadssegmentet för företag. Med den senaste pandemin som tvingar företag att gå över till en mer virtuell arbetsmiljö, har molnlösningar blivit ännu viktigare.

Hanif Sarangi, president för Phoenix, sa om detta projekt: "Vi är stolta över att ha fungerat som pålitliga rådgivare till New Directions i detta projekt. Med SAP Business ByDesign & Analytics Cloud kommer New Directions att åtnjuta betydande ökningar i effektivitet och ROI från SAPs robusta funktionalitet."

Om nya riktningar Beteendehälsa:

New Directions grundades 1995 och hjälper människor att leva hälsosamma, balanserade liv. Sjukvårdsföretaget tillhandahåller hanterade beteendevårdstjänster, ett program för anställdas assistans, studenthjälpsprogram, organisationsrådgivning och hälsocoachning till privata och offentliga hälsoplaner, Fortune 100-företag, stora och medelstora arbetsgivare och arbetsgrupper.

Phoenix Business Consulting grundades 1998 och är ett SAP Gold Partner-konsultföretag som tillhandahåller implementering, utbildning, produktionsstöd och granskningstjänster för SAP:s Enterprise Resource Planning (ERP)-plattformar.

Om SAP:

SAP är marknadsledare inom företagsapplikationsprogramvara, och hjälper företag av alla storlekar och i alla branscher att driva sitt bästa: 77% av världens transaktionsintäkter rör ett SAP-system. Deras maskininlärning, Internet of Things (IoT) och avancerade analystekniker hjälper till att förvandla kunders företag till intelligenta företag. Deras kompletta svit av applikationer och tjänster gör det möjligt för deras kunder att arbeta lönsamt, anpassa sig kontinuerligt och göra skillnad.

sv_SESvenska